Po precej napornem letu 2014 smo v društvu prišli do končne odločitve, da je čoln potreben večje obnove in nadgradnje. Potem ko je v poplavah v letu 2014 naša mornarica s čolnom skupaj obratovala preko 20 dni, je bil čoln potreben temeljite obnove, zato smo to priložnost izkoristili tudi za nadgradnjo pomanjkljivosti, ki so se pokazale med intervencijami. Predvsem je šlo za pomanjkljivosti glede varnosti, saj se je čoln večinoma uporabljal za prevoz prebivalcev vasi Šmarata in Kozarišče, ki sta ob visokem vodostaju odrezani od ostale doline. Čoln do sedaj ni imel nobenih varnostnih sistemov (signalne luči, reflektorji za razsvetljavo…), oslabljena pa je bila tudi sama konstrukcijska zgradba čolna.

Skupaj s Civilno zaščito, ki je lastnik čolna, smo se torej odločili, da se izvedeta obnova in nadgradnja čolna. V uporabo smo od Civilne zaščite najprej prejeli prikolico za prevoz čolna, katero smo po manjših predelavah lahko začeli uporabljati. Ko je bil narejen načrt del in je bila dogovorjena tudi finančna plat projekta, so se dela konec decembra lahko začela.

Spodaj so našteta večja dela, ki so bila opravljena na čolnu:

  • remont in konzervacija pogonskih motorjev
  • izdelava treh klopi za sedenje in izdelava premične stopnice za lažje vkrcavanje in izkrcavanje
  • aluminijasta nadgradnja z nosilci za reševalne obroče, signalne luči, razsvetljavo, napravo Garmin in omarico s stikali za vklop posameznih luči
  • električna napeljava po celotnem čolnu (signalne luči, reflektorji za razsvetljavo, vtičnice za napajanje garmina in prenosnega reflektorja…)
  • ojačitev mesta za vpetje motorja
  • varjenje dna na mestih kjer je puščalo in ojačitev dna spredaj, kjer čoln ob pristanku naseda
  • izdelava prostora za pritrditev akumulatorja in rezervoarja za gorivo
  • dodani ročaji za privez vrvi
  • pritrdila za vesla
  • nosilec za sidro
  • nosilec za gasilni aparat
  • peskanje in prašno barvanje celotnega čolna
  • odbojne nalepke na bokih čolna

 

Za celotno prenovo smo gasilci in ostali sodelujoči porabili preko 200 ur prostovoljnega dela.

Ob tej priložnosti bi se radi zahvalili vsem posameznikom, ki so kakorkoli pomagali pri projektu. Posebna zahvala pa gre donatorjem, brez katerih tako obsežnega projekta ne bi bilo mogoče izpeljati:

  • GZ Loška dolina
  • Civilna zaščita Loška dolina
  • Ožbolt d.o.o.
  • Elstab d.o.o.
  • Podjetje Šina, Edvard Šinkovec s.p.
  • Tremas, Andrej Truden s.p.
  • Elmas, Marko Krajnc s.p.
  • Garmin Slovenija d.o.o.
  • Armobil d.o.o.

 

Obnova in nadgradnja čolna